måndag 5 mars 2012

Måndag hela veckan.

Det är stressigt om dagarna. I vanlig ordning om man är småbarnsförälder. Allt går i ett. Jag måste ju städa ofta. Oerhört tråkigt men om jag vill kunna gå runt utan att trampa och ha sönder leksaker, sitta i soffan utan att en leksak petar en i rumpan, hitta mina barn i vår lägenhet så är det ett måste. Barn drar ut och leker och så ska det va! Absolut, men inte vill dom plocka ihop sakerna sen. Nej nej. Det är mammas jobb tycker de. ;) All denna disk sen då! Uamejjena! En diskmaskin är nog varje mammas högsta dröm. Jag byter min ena lunga mot din diskmaskin? Okej?  Emellanåt ska man leka med barnen (tycker jag är viktigt) och laga mat. Och bara komma på ny mat är en utmaning det med! Det har blivit en del hämtmat och enkel mat på sistone. :P Inget fel i det! ^^

Anyway... I fredags bar det äntligen iväg till Norrköping och Linköping. Jag och älsklingen drog iväg själva så vi skulle slippa tänka på uttråkade ungar. Norrköping han vi inte se direkt jättemycket av, men av det vi såg så fick jag ingen bra magkänsla. Det är säkert en väldigt vacker stad att besöka men jag vill inte bo där. För stort för mig. Sen var området där vi hade blivit erbjudna lägenhet väldigt nerslitet. Så om någon läser det här (hahahahaha) (hahahahaha) så UNDVIK radhuslägenheterna i Navestad!
Linköping däremot. VACKERT! Åh vilken härlig stad det verkar va! Linköping är ju en äldre stad och det syns i arkitekturen. ME LIKE så att säga! Så charmigt och mysigt. Där tror jag att jag kommer trivas. SÅÅÅÅ! Nu letar vi enbart lägenheter där. Nu längtar jag riktigt ordentligt efter att få flytta och komma till ro i ett nytt hem. :)

Annars då? Jooo... det är sig likt. Gubben pluggar dagarna långa och barnen är som bröder är allra mest. Avundsjuka på varandra och slåss. ^^ Närå... :P (jorå)
Har fått sorterat bland alla ytterkläder och lagt upp mycket till försäljning. Köpt en softshelljacka till Casper och skrivit en lista på det som behövs. C var även iväg till tippen med massa skrot som stått i förrådet.
Till helgen kommer en kär vän från Stockholm! Det ska bli kul. Lite öl och cider har vi planerat. :)

                   Blev mysigt i hallen med ljusslinga och lite nytt småpynt. :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar